۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶

در جلسه علنی مجلس؛

لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به داوری تصویب شد

لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به داوری تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری را بررسی و تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده می‌شود در اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب ۱۳۸۲ با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به طی فرآیند داوری مطابق موافقتنامه مذکور درباره اختلافات ناشی از مطالبات آن شرکت از دولت بحرین اقدام نماید.

مسائل بیمه‌ای و بانکی ایران و بحرین با مذاکره قابل حل نیست

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان بررسی این موضوع، گفت: ما در سال‌های اخیر در موضوعات مختلف بانکی و بیمه‌ای با کشور بحرین دچار اختلافاتی شدیم. طبق این لایحه، اختیاراتی به دولت می‌دهیم تا از طریق شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده شود نسبت به اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت بحرین اقدام کرده و با استفاده از این ظرفیت، منافع ملی را تأمین کند.

وی بیان کرد: این لایحه به دولت برای طرح دعاوی از طریق رویکردهای قانونی و در چارچوب توافقنامه همکاری کمک می‌کند، مسیر مذاکره را هم برای دولت باز گذاشتیم که اقدام کند اما به نظر می‌رسد مشکلات ما درباره مسائل بیمه‌ای و بانکی با دولت بحرین از مسیر مذاکره قابل حل نیست و کار به جایی رسیده که دولت از مجلس برای پیگیری از مراجع قانونی مجوز خواسته است.

کد خبر 5962479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha